- У Нью-Йорку
місцевий
Музей сучасного мистецтва
в якості "видатних прикладів
інтерактивного дизайну" додав
до своїх експонаті
чотирнадцять комп'ютерних
ігор, в які також можна
грати онлайн в Інтернеті, зокрема
на сайті igroflot.ru. Це стане
початком "нової категорії творів
мистецтва в колекції музею". Зараз
співробітники музею зайняті пошуком
оригінальних картриджів і дисків, на
яких ігри
були спочатку випущені. Для забезпечення
збереження експонатів та їх передачі
майбутнім поколінням розробники
передадуть в колекцію програмний код,
а також розкажуть про особливості
створення кожної гри.
- Оскільки деякі з цих ігор
були створені майже 40 років тому, знайти
оригінальні носії і пристрої їх
відтворення не так-то легко. Якщо вони,
врешті-решт, потраплять в музейні фонди,
то відвідувачам навряд чи вдасться в
них пограти - до їхніх послуг будуть
тільки емулятори. Про це повідомила в
кінці минулого тижня Паола Антонеллі,
головний куратор відділу архітектури
та дизайну у своєму блозі на сайті
музею: "Музей сучасного мистецтва
придбав колекцію з 14 комп'ютерних ігор
- частина первісного списку з 40
найменувань, які ми отримаємо в
найближчому майбутньому".
- Таким чином, починаючи з
березня 2013 відвідувачі зможуть побачити
у виставкових залах музею такі експонати,
як: Pac-Man (1980), Tetris (1984), Another World (1991), Myst
(1993), SimCity 2000 (1994), Vib
-ribbon (1999), The Sims (2000), Katamari Damacy (2004), EVE Online
(2003), Dwarf Fortress (2006), flOw (207), Passage (2008), Canabalt
(2009).
- У майбутньому до них
додадуться інші комп'ютерні ігри, сама
"молода" з яких - Minecraft - була випущена
в 2011 році. Відбираючи комп'ютерні ігри,
мистецтвознавці спиралися не лише на
їх візуальну привабливість, але і на
інші критерії: від простоти коду до
дизайну користувальницького інтерфейсу.
Їхні рішення
також базуються на думці сторонніх
експертів - науковців,
істориків і критиків.
- Як пише далі Паола Антонеллі,
не кожна популярна гра може бути визнана
твором мистецтва. Вона повинна володіти
як мінімум кількома важливими
характеристиками. Важливо, наскільки
продумані правила існування ігрової
реальності і наскільки сильний
взаємозв'язок відбувається між
гравця. Ігри можуть дозволяти людині
отримати нові знання та досвід, а також
змусити її
задуматися про звичний устрій
навколишнього світу.
- Візуальна реалізації теж
має значення, причому автори можуть
вибрати різні форми, як і у випадку з
будь-яким предметом дизайнерського
мистецтва. Важлива не стільки технологічна
бездоганність, скільки індивідуальність
і виразність, якої домагалися при
використанні як двомірної, так і
тривимірної графіки.
- Керівництво музею ще не
визначилося з тим, яким саме чином
експонати будуть представлені на
виставці. Не виключено, що відвідувачі
зможуть пограти в такі короткі ігри,
як Pac-Man або Tetris, причому це буде частиною
освітнього процесу. Гра займе всього
5 хвилин, але не дивлячись
на це дозволить людині
краще зрозуміти посил розробників.
|